A+ A A-

Kompleksowa oferta utrzymania dróg

Z roku na rok podlaski SaMASZ zwiększa swoje udziały w rynku maszyn komunalnych. Systematyczność w tym zakresie zawdzięcza przemyślanym inwestycjom oraz nieustannemu wzbogacaniu oferty o kolejne generacje maszyn i urządzeń.

Obsługa najcięższych ładunków za pomocą hakowców najnowszej generacji

Gdy ciężar transportowanego ładunku dochodzi do trzydziestu ton, nie ma miejsca na błąd. Użytkownik musi w pełni polegać na solidności swojego sprzętu, tak aby efektywnie i bezpiecznie wykonywać najbardziej złożone zadania, zachowując przy tym maksymalną elastyczność, aby dostosować się do panujących warunków. Dzięki zastosowaniu nowej generacji hakowców PALFINGER HT26 i HT30 transport najcięższych ładunków nigdy nie był tak łatwy.

SaMASZ to nie tylko rolnictwo

Choć SaMASZ jest znany w Polsce i na świecie przede wszystkim jako producent doskonałych maszyn rolniczych. W ostatnich latach spółka systematycznie rozwija jednak także ofertę kierowaną do sektora komunalnego. Potwierdziło się  to także w roku 2022, w którym SaMASZ wprowadził do seryjnej produkcji kolejne maszyny dla użytkowników z branży komunalnej.

Hala na dobry początek

Sukces finansowy byłby niemożliwy do osiągnięcia bez nowego obiektu. Półtora tysiąca metrów kwadratowych nowej powierzchni użytkowej dało spółce Pojazdy Komunalne Tymborowscy („PKT”) odpowiednią przestrzeń do obsługi rosnących zamówień. Nowe środowisko pracy cechuje się przestronnymi stanowiskami serwisowymi i produkcyjnymi, a także trzykrotnie zwiększoną powierzchnią regałów magazynowych. Znalazło się także miejsce na nowoczesne zaplecze socjalne i obszerną przestrzeń biurową.

Dynamiczne przyspieszenie GP Truck

Rok 2022 był dla rodzinnej firmy GP Truck niezwykle udany, firma odniosła szereg sukcesów, a zwieńczeniem których było uruchomienie produkcji urządzeń komunalnych w zakupionymi i zmodernizowanym na te potrzeby zakładzie JANCO w Tychach. Ponadto tuż przed końcem roku GP Truck stał się autoryzowanym dystrybutorem urządzeń marki HIAB na polskim rynku.

Obsługa najcięższych ładunków za pomocą hakowców najnowszej generacji

Gdy ciężar transportowanego ładunku dochodzi do trzydziestu ton, nie ma miejsca na błąd. Użytkownik musi w pełni polegać na solidności swojego sprzętu, tak aby efektywnie i bezpiecznie wykonywać najbardziej złożone zadania, zachowując przy tym maksymalną elastyczność, aby dostosować się do panujących warunków. Dzięki zastosowaniu nowej generacji hakowców PALFINGER HT26 i HT30 transport najcięższych ładunków nigdy nie był tak łatwy.

Ciężarowe Volvo na biogaz

Pięć lat temu Volvo Trucks wprowadziło na rynek samochody ciężarowe, które mogą być zasilane skroplonym biogazem, często nazywanym bio-LNG. Jest to paliwo odnawialne, które można wytwarzać z wielu rodzajów odpadów organicznych, w tym resztek żywności. Paliwo może zmniejszyć emisję CO2 nawet o 100%. Teraz firma wprowadza na rynek nowy, mocniejszy samochód ciężarowy, który może wykonywać wymagające zadania transportowe na dużych odległościach. Oferta została powiększona o modele Volvo FH i FM, wyposażone w nową jednostkę napędową o mocy 500 KM, która dołącza do poprzednich silników o mocy 420 i 460 KM. Silniki gazowe otrzymały również znaczne ulepszenia techniczne, które sprawiają, że są nawet o 4% bardziej oszczędne, co wraz z nowym, o 10% większym zbiornikiem paliwa, przyczynia się do zwiększenia zasięgu.

Barcelona się dekarbonizuje

Dokonując ostatniego zamówienia publicznego z zakresu odbioru odpadów komunalnych oraz utrzymania infrastruktury, miasto Barcelona wybrało dekarbonizację miejskiej mobilności. Zamówienie zostało podzielone pomiędzy kilku podwykonawców, którzy zajmują się gospodarką komunalną i mają te same cele w zakresie zrównoważonego rozwoju miasta. Spółki CLD Sorigué, Urbaser, oraz Valoriza (Groupe Sacyr) wybrały Renault Trucks na dostawcę 73 w pełni elektrycznych pojazdów E-TECH, które już niedługo będą poruszać się po ulicach stolicy Katalonii. 

Elektryczne ciężarówki Volvo ze stali wolnej od paliw kopalnych

Jako pierwszy na świecie producent samochodów ciężarowych Volvo zaczęło stosować stal wolną od paliw kopalnych. Pierwsze elektryczne ciężarówki z takiej stali są już dostarczane do klientów. Stal pochodzi od szwedzkiego producenta firmę SSAB i jest wytwarzana przy użyciu całkowicie nowej technologii wykorzystującej energię elektryczną i wodór. Wyprodukowana w tej technologii stal jest wykorzystywana w podłużnicach ramy elektrycznego samochodu ciężarowego, która jest podstawą podwozia, na którym montowane są wszystkie inne główne elementy.

PGK w Śremie zwiększa flotę ekologicznych pojazdów

Zamówione przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Śremie trzy pojazdy do zbiórki odpadów, zabudowane na podwoziach IVECO S-WAY, to pierwsze w naszym kraju tego rodzaju pojazdy zasilane LNG. Dwa z nich zostały wyposażone w jednokomorową zabudowę NTM typu BIO, natomiast jeden w zabudowę dwukomorową, także BIO. Wszystkie trzy śmieciarki zabudowano na podwoziach IVECO S-WAY w układzie 6x2, z trzecią osią kierowaną, co znacząco ułatwia manewrowanie tym pojazdem na podwórkach, placach i ulicach miasta. Za napęd śmieciarek odpowiada niskoemisyjny silnik IVECO Cursor 9 NG o mocy 340 KM, zasilany LNG.

Subskrybuj to źródło RSS