A+ A A-

Obiad w opakowaniu zwrotnym?

Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wiele osób odnosi się do tego pozytywnie, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
– Branża nie może się obejść bez jednorazówek, ponieważ często po prostu to jest najwygodniejsza forma dostarczenia jedzenia czy napojów na wynos. Wszyscy liczą natomiast na redukcję tych opakowań, aby po prostu nie zaśmiecać środowiska – mówi agencji Newseria Filip Walkowiak, head of growth w Vytal Polska. – Legislacja sprzyja tym rozwiązaniom, natomiast teoretycznie opakowania wielokrotnego użytku powinny już teraz być zapewnione do użytkowania konsumentom. Jeszcze jest z tym różnie, natomiast trend jest pozytywny.

Banki chętnie finansują GOZ

– Gospodarka obiegu zamkniętego jest istotnym elementem zrównoważonego rozwoju i ESG. Jako bank z chęcią widzielibyśmy ten czynnik w coraz większej liczbie transakcji – mówi agencji Newseria Armand Ferreira, dyrektor Sustainable Solutions Group w sieci ING Wholesale Banking. – Coraz częściej spotykamy transakcje w obszarze GOZ. Kiedy rozmawiamy z firmami o finansowaniu ich inicjatyw, zawsze zwracamy uwagę na ryzyko i korzyści. Czasami jest nieco za wcześnie, technologia jest zbyt nowa, ale podczas dyskusji z klientami przyglądamy się możliwościom i sposobom, w jakie możemy pomóc im inwestować w GOZ.

HEWEA z EKO Certyfikatem

HEWEA Sp. z o.o. otrzymała prestiżowy EKO Certyfikat Wyróżnienie zostało przyznane za innowacyjny, proekologiczny system odbioru odpadów PRESKO, który już dziś uznawany jest za jedno z najbardziej kompleksowych i nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie inteligentnej gospodarki komunalnej. Certyfikat przyznały Europejskie Centrum Jakości i Promocji oraz Europejska Kapituła Jakości i Ekologii.

Uwięziony w odpadach!

Podziemne pojemniki na odpady to znakomite rozwiązanie w przestrzeni miejskiej, która nie powinna być szpecona i blokowana kontenerami czy altankami. Na zainstalowanie tego typu zbiorników podziemnych decyduje się coraz więcej miast. Opady nie tylko przestają być widoczne, ale i kompresują się pod własnym ciężarem, w niższej temperaturze nie rozwijają się odory, trudniejszy jest dostęp zwierząt. Jak się okazuje, pojemnik taki może jednak wywołać niezłe zamieszanie, gdy ktoś postanowi do niego...wejść! Tak było w Rotterdamie!

Ekskluzywne testy maszyn Hyundai w Belgii

Hyundai Construction Equipment zaprosił wybranych dziennikarzy na specjalne wydarzenie w Belgii. Do rąk naszego wysłannika zostały oddane maszyny nowej generacji, które mógł testować w warunkach roboczych. Jego szczególną uwagę, pod kątem branży komunalnej, zwróciła  nowoczesna ładowarka HL955A, która jest wyposażona w innowacyjną technologię „przezroczystej łyżki". Maszyna jest wręcz stworzona do pracy w trudnych warunkach, sprawdzi się więc doskonale w zastosowaniach takich jak w zakładach recyklingu. 

NEXT E-MOVE, czyli o elektryfikacji ciężkiego transportu

Dzisiaj w Słubicach trwa NEXT E-MOVE, czyli wydarzenie poświęcone dyskusji o realnym wdrożeniu elektromobilności w transporcie ciężkim. To pierwsze tego typu wydarzenie w Polsce, które łączy testy pojazdów eHDV, wiedzę ekspercką o zielonym finansowaniu, wiedzę o magazynowaniu energii i planowanie infrastruktury ładowania. To też okazja do rozmowy o programach dofinansowań na elektryfikację flot i rozbudowę szybkiej infrastruktury ładowania.

Przybywa odpadów...

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w 2024 roku przeciętny mieszkaniec Polski wytworzył średnio 376,9 kg opadów. I było to o ponad 20 kg więcej niż rok wcześniej. Ogólna ilość zebranych odpadów komunalnych wyniosła 14,2 mln ton, co oznacza wzrost o 5,3%. Jaka część z nic trafiła na składowiska? Ile udało się odzyskać?

Volvo Trucks wprowadza Safety Zones

Volvo Trucks wprowadza nową usługę, która umożliwia aktywację automatycznego ograniczenia prędkości w z góry określonych obszarach geograficznych. Głównym celem jest zwiększenie bezpieczeństwa w obszarach jak centra logistyczne, porty, centra miast, okolice szkół. Volvo jest jednym z pierwszych producentów ciężarówek, który wprowadza tego rodzaju usługę. Technologia ta jest często określana jako „geofencing".

Subskrybuj to źródło RSS
poskom.pl