A+ A A-

Innowacyjna naczepa STOKOTA

Interesującą propozycją mogącą zaspokoić zapotrzebowania na specjalistyczne pojazdy obsługujące instalacje kanalizacyjne może być naczepa skonstruowana przez inżynierów firmy STOKOTA. Przede wszystkim dlatego, że naczepa jest doskonałą alternatywą dla specjalistycznych pojazdów, których brakuje z powodu opóźnień w dostawach podwozi do zabudowy. Tymczasem do transportu naczepy można wykorzystać dowolny ciągnik siodłowy, a moc niezbędną do uruchomienia podzespołów odpowiadających za serwisowanie instalacji kanalizacyjnych dostarcza zintegrowany z nią silnik Volvo Penta TAD 581 VA (moc 129 kW).

Trzy w jednym

Połączenie śmieciarki dwukomorowej Ekocel X5 z zabudową typu BioBox stworzyło zabudowę trzykomorową, która umożliwia jednoczesne zbieranie trzech frakcji odpadów. Pozwala to przedsiębiorstwom komunalnym zwiększyć efektywność wykorzystania pojazdów oraz zmniejszyć koszty ich obsługi. I oczywiście nie należy zapominać, że mniej przejazdów oznacza mniejszą szkodliwość dla środowiska. Trzecia, niezależna komora jest montowana bezpośrednio za kabiną podwozia. Warto wiedzieć, że można ją również skonfigurować z dostępną na rynku zabudową jednokomorową.

Kolejna śmieciarka KVC+ sprzedana

W połowie czerwca firma KOMUNAL TRUCK przekazała grupie FBSerwis nową śmieciarkę satelitarną KVC+.  Zabudowa śmieciarki KVC+ oparta została na podwoziu samochodu IVECO Daily o dopuszczalnej masie całkowitej 7,2 t. Śmieciarka o pojemności 7 m3 z tylnym załadunkiem obsługuje pojemniki na odpady od 120 do 1100 litrów. Jej wielkość sprawia, że nadaje się idealnie do zbiórki odpadów BIO, szkła oraz śmieci komunalnych z trudno dostępnych miejsc z możliwością ich przeładunku do większych śmieciarek, kontenerów oraz dostarczania bezpośrednio do stacji segregacji.

Rejestracja pierwszej w Polsce elektrycznej śmieciarki Renault

W maju tego roku Renault Trucks Polska zarejestrowało pierwszą w 100% elektryczną, ciężką śmieciarkę w Polsce. Renault Trucks D-Wide Z.E. Jest to 3-osiowy samochód ciężarowy w konfiguracji 6×2 z tylną osią kierowaną o DMC 27 t. i rozstawem osi 3.900 mm. Źródłem napędu są 2 silniki elektryczne z magnesami trwałymi o łącznej mocy maksymalnej 370 kW (moc ciągła 260 kW) i momencie obrotowym 850 Nm. Z silnikami jest zblokowana skrzynia biegów o 2 przełożeniach, połączona wałem napędowym ze standardowym mostem tylnym. Wybór biegu następuje automatycznie, zapewniając podobny moment napędowy na kołach jak w przypadku pojazdu z silnikiem wysokoprężnym.

Renault w 100% elektryczne

Powierzona firmie SUEZ zbiórka odpadów komunalnych w Neuilly-sur-Seine (Francja) będzie realizowana przy użyciu dziesięciu Renault Trucks D Wide Z.E. Po kilku miesiącach eksploatacji pierwszego takiego pojazdu SUEZ i Renault Trucks pozytywnie oceniają swoją współpracę i zobowiązują się do prowadzenia zbiórki odpadów w sposób korzystniejszy dla jakości życia mieszkańców. Śmieciarki nowej generacji będą zbierać odpady nie emitując spalin ani CO2.

Nowa kategoria maszyn

Maszyna VSV francuskiej firmy NOREMAT może być dla wielu użytkowników optymalnym narzędziem pomocnym w utrzymaniu terenów zielonych. W Polsce nie jest jeszcze zbyt dobrze znana, ale pierwsze egzemplarze z powodzeniem zdają już egzamin w warunkach terenowych. VSV jest samodzielną konstrukcją nowego typu pojazdu stworzonego od podstaw. Projekt VSV wymagał czterech lat badań i analiz przez działy R&D firmy Noremat, w wyniku których powstała wielofunkcyjna maszyna łącząca w sobie cechy wielu narzędzi.

Funkcjonalne i przyjazne środowisku

Powstające w fabrykach firmy STOKOTA pojazdy należą do najbardziej zaawansowanych technologicznie w swoich klasach. Inżynierowie projektują je w taki sposób, aby zminimalizować negatywny wpływ na środowisko naturalne. Przykładem innowacyjnej konstrukcji w segmencie pojazdów kombinowanych, ciśnieniowo-próżniowych do obsługi sieci kanalizacyjnej i czyszczenia przemysłowego jest pojazd z cylindrycznym zbiornikiem na nieczystości płynne. Obudowany został zbiornikami na wodę czystą z wystylizowaną boczną linią w kształcie łezki.

Dwukomorowa śmieciarka Ekocel

Śmieciarka MEDIUM X5 to sprawdzone połączenie wydajności i ładowności, co pozwala na optymalizację trasy przejazdu śmieciarki zarówno pod względem ekonomicznym, jak i ekologicznym. Model ten to dwukomorowy pojazd z tylnym załadunkiem przeznaczony do zbierania dwóch różnych frakcji odpadów podczas jednej trasy.

Elektryczne pojazdy komunalne

Przedsiębiorstwa komunalne rzadko korzystają z pojazdów o napędzie elektrycznym. Przyczyn jest wiele, dominuje przede wszystkim wysoka cena, ale także ograniczony wybór. Na szczęście sytuacja dynamicznie się zmienia, zwłaszcza pod kątem dostępności. Obecnie takie pojazdy znajdują się w ofercie większości producentów aut spalinowych. Poza tym coraz bardziej widoczne są firmy, które skupiają się wyłącznie na produkcji samochodów elektrycznych. Na przykład szeroką ofertę takich samochodów ma firma Zeppelin, która w Polsce jest dystrybutorem „elektryków” Goupil.

Efektowna i efektywna śmieciarka

Konstruktorom śmieciarki MEDIUM X4 firmy EKOCEL udało się zaprojektować pojazd o atrakcyjnym wyglądzie, a jednocześnie wyposażony w wiele innowacyjnych rozwiązań technicznych. Dzięki pomysłowym rozwiązaniom udało się przede wszystkim zwiększyć przestrzeń ładunkową o 2,0 m³ w porównaniu do starszego modelu zabudowy Medium XLS (przy założeniu że zabudowa jest na podwoziu o tym samym rozstawie osi). Zalety tego rozwiązania widoczne są zwłaszcza w przypadku odbioru lżejszych odpadów, ponieważ można w większym stopniu wykorzystać dopuszczalną ładowność pojazdu.

Subskrybuj to źródło RSS