A+ A A-

Ciężarowe Volvo na biogaz

Pięć lat temu Volvo Trucks wprowadziło na rynek samochody ciężarowe, które mogą być zasilane skroplonym biogazem, często nazywanym bio-LNG. Jest to paliwo odnawialne, które można wytwarzać z wielu rodzajów odpadów organicznych, w tym resztek żywności. Paliwo może zmniejszyć emisję CO2 nawet o 100%. Teraz firma wprowadza na rynek nowy, mocniejszy samochód ciężarowy, który może wykonywać wymagające zadania transportowe na dużych odległościach. Oferta została powiększona o modele Volvo FH i FM, wyposażone w nową jednostkę napędową o mocy 500 KM, która dołącza do poprzednich silników o mocy 420 i 460 KM. Silniki gazowe otrzymały również znaczne ulepszenia techniczne, które sprawiają, że są nawet o 4% bardziej oszczędne, co wraz z nowym, o 10% większym zbiornikiem paliwa, przyczynia się do zwiększenia zasięgu.

Barcelona się dekarbonizuje

Dokonując ostatniego zamówienia publicznego z zakresu odbioru odpadów komunalnych oraz utrzymania infrastruktury, miasto Barcelona wybrało dekarbonizację miejskiej mobilności. Zamówienie zostało podzielone pomiędzy kilku podwykonawców, którzy zajmują się gospodarką komunalną i mają te same cele w zakresie zrównoważonego rozwoju miasta. Spółki CLD Sorigué, Urbaser, oraz Valoriza (Groupe Sacyr) wybrały Renault Trucks na dostawcę 73 w pełni elektrycznych pojazdów E-TECH, które już niedługo będą poruszać się po ulicach stolicy Katalonii. 

Elektryczne ciężarówki Volvo ze stali wolnej od paliw kopalnych

Jako pierwszy na świecie producent samochodów ciężarowych Volvo zaczęło stosować stal wolną od paliw kopalnych. Pierwsze elektryczne ciężarówki z takiej stali są już dostarczane do klientów. Stal pochodzi od szwedzkiego producenta firmę SSAB i jest wytwarzana przy użyciu całkowicie nowej technologii wykorzystującej energię elektryczną i wodór. Wyprodukowana w tej technologii stal jest wykorzystywana w podłużnicach ramy elektrycznego samochodu ciężarowego, która jest podstawą podwozia, na którym montowane są wszystkie inne główne elementy.

PGK w Śremie zwiększa flotę ekologicznych pojazdów

Zamówione przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Śremie trzy pojazdy do zbiórki odpadów, zabudowane na podwoziach IVECO S-WAY, to pierwsze w naszym kraju tego rodzaju pojazdy zasilane LNG. Dwa z nich zostały wyposażone w jednokomorową zabudowę NTM typu BIO, natomiast jeden w zabudowę dwukomorową, także BIO. Wszystkie trzy śmieciarki zabudowano na podwoziach IVECO S-WAY w układzie 6x2, z trzecią osią kierowaną, co znacząco ułatwia manewrowanie tym pojazdem na podwórkach, placach i ulicach miasta. Za napęd śmieciarek odpowiada niskoemisyjny silnik IVECO Cursor 9 NG o mocy 340 KM, zasilany LNG.

Dziesięć nowych pojazdów Volvo zasiliło flotę HTU

O tym, co daje przywiązanie do konkretnej marki, wiele powiedzieć może Marek Ogonowski. Właściciel firmy HTU od lat korzysta bowiem z pojazdów ciężarowych Volvo. O tym, że pozostaje wierny swojej koncepcji najlepiej świadczy fakt, że tylko w tym roku flotę pojazdów HTU wzbogaciło kolejnych dziesięć nowych samochodów ciężarowych szwedzkiej marki.

Bezpieczny transport odpadów niebezpiecznych

Produkcja pojazdów do przewozu odpadów niebezpiecznych jest obwarowana specjalistycznymi procedurami, które są w stanie spełnić tylko niektórzy producenci. W Polsce firmą z dużym doświadczeniem w produkcji takich pojazdów jest spółka Stokota. Cieszą się one dużym uznaniem użytkowników, którzy chwalą przede wszystkim ich wysoką jakość i niezawodność.

Rozwiązania firmy Palfinger do załadunku i transportu złomu

Wciąż przybywa specjalistycznych firm zajmujących się recyklingiem i utylizacją odpadów. Tworzy to zapotrzebowanie na pojazdy z zabudowami umożliwiającymi bezproblemowy załadunek i transport różnego rodzaju odpadów. Odpowiadając na potrzeby rynku konstruktorzy firmy Palfinger opracowali pojazd dla firm zajmujących się zagospodarowaniem złomu.

Przyczepy Fliegl obniżają koszty transportu

Transport materiałów, w tym odpadów i surowców do recyklingu, to podstawa działalności większości przedsiębiorstw komunalnych. Zawsze odgrywał on kluczową rolę w funkcjonowaniu gospodarki, a koszty z nim związane decydują o opłacalności przedsięwzięć. Dlatego warto inwestować w nowoczesne rozwiązania transportowe, takie jak na przykład przyczepy do przewozu kontenerów rolkowych i bramowych marki Fliegl.

Naczepy Reisch podnoszą rentowność

Filozofią firmy transportowej HTU, która świadczy usługi na terenie całej Unii Europejskiej, jest wymiana naczep co trzy, maksymalnie cztery lata. Dzięki temu możliwe jest zachowanie maksymalnej wydajności sprzętu, który jest mocno eksploatowany. W ubiegłym roku firma postanowiła wypróbować naczepę marki , którą dostarczył Poltrailers. Okazało się to strzałem w dziesiątkę i doprowadziło do dużej dostawy kolejnych pojazdów tego producenta.

Recykling z elektryczną Scanią

Nowy, elektryczny samochód ciężarowy, który może obsługiwać ładunki do 64 ton zaczął, pracę na drogach w regionie Mälardalen w Szwecji. Było to możliwe dzięki współpracy trzech firm: Scania, Foria, firmy transportowej oraz firmy recyklingowej Rang-Sells. Elektryczny pojazd ciężarowy to część projektu REEL.– Nasz nowy pojazd elektryczny będzie częścią rozwiązania transportowego, umożliwiającego działanie w obiegu zamkniętym. Obecnie Foria może bezemisyjnie przewozić popiół lotny z elektrociepłowni w Mälardalen do nowych obiektów Ragn-Sells, gdzie cenne składniki mogą zostać poddane recyklingowi i ponownie wykorzystane – komentuje Fredrik Allard, dyrektor ds. rozwiązań energetycznych w Scania.

Subskrybuj to źródło RSS